Powrót do serwisu figurki.org Forum Figurki.org

Listopad 18, 2017, 05:32:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Poprawiony został problem z logowaniem.
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4
  Drukuj  
Autor Wątek: Żywice modelarskie  (Przeczytany 45950 razy)
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« : Październik 02, 2007, 03:05:18 »

Ha! Kto i gdzie kupuje??

-żywica(Axon F17 lub F31)
-no i jakieś zeczy antyprzyczepne zeby forma nie sklejał sie z figurką

Axon i gumosil można kupić na Lindleya w Warszawie.

Zapisane

Przemas
Jr. Member
**

Pomógł? 4
Wiadomości: 62


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : Grudzień 12, 2007, 08:58:17 »

axson f32 - super szybka zywica (dobra to odlewania bez pompy, z pompa lepiej siegnac po jakas wolniejsza) zakupiona w Amodzie na Rydygiera
zywice Rencast i silikony - na Lindleya
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Grudzień 13, 2007, 07:28:46 »

Przemek - A w amodzie kupowałeś wiaderka po 5 litrów? Czy juz rozlewają?

Doklejam swój spis:
F19 - Axon - klasyka - może być, czas 3-5 min - kiedys kupiony w Amodzie
RenCast 52 - może być, ale nie podoba mi się białawy kolor (nie biały, a lekko przezroczysty) - cza 7m, kupiony lindleya
RenCast 53 - lepsza lejnośc niż 52, kolor biało-amber (kośc słoniowa) - lepsza niż 52, czas 5m,kupiony allegro
RenCast 55 - najlepsza lejność (lepsza niż 52), fajny kolor (taki bursztyn), czas 3 m, kupiony lindleya
SmoothCast 300 -fajny nieprzezroczysty biały kolor, najlepsza lejnośc - czas 3min, prawie nie bąbelkuje, kupiony internet
SmoothCast 305 -fajny nieprzezroczysty biały kolor, najlepsza lejnośc - czas 7min, prawie nie bąbelkuje, kupiony internet

Zapisane

Przemas
Jr. Member
**

Pomógł? 4
Wiadomości: 62


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : Grudzień 13, 2007, 10:04:21 »

mam "wiaderka" po 4,5 litra.
niby w ofercie sa opakowania po 0,9 litra, ale sprzedawane w zestawach po 6.
Zapisane
Saxon
Newbie
*

Pomógł? 1
Wiadomości: 13


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Grudzień 13, 2007, 06:54:23 »

Ile zapłaciłeś za te Smooth Casty? I gdzie kupowałeś?
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #5 : Grudzień 13, 2007, 07:41:15 »

http://www.kauposil.com/ Kolo stówki za kilogram.
Zapisane

Saxon
Newbie
*

Pomógł? 1
Wiadomości: 13


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Grudzień 19, 2007, 09:20:30 »

Pomyślałem, że żeby odpowietrzyć model można też użyć jakiejś wolno schnącej żywicy, którą możnaby spokojnie odpowietrzyć pompką około 5-6 razy. Najlepiej czas wiązania w okolicach 15-20 minut. Może ktoś coś polecić? Ewentualnie Piotrze czy smoothcasty są oferowane w takiej wersji?
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #7 : Grudzień 20, 2007, 09:50:55 »

SOM Uśmiech ->http://www.kauposil.com/produkty/zywice_lane/smooth-cast_300-322.htm
Zapisane

Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #8 : Grudzień 20, 2007, 09:51:28 »

Aha i mam wiadomość z Lindleya, że Rencasta 55 bedą od nowego roku rozlewać w małych ilościach.
Zapisane

Przemas
Jr. Member
**

Pomógł? 4
Wiadomości: 62


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : Styczeń 24, 2008, 12:37:13 »

ok, to podziele sie jeszcze tym co nasunelo mi sie podczas zabawy zywicami:
axson f32 - szybka zywica, dosc odporna na pekniecia, bardzo szybka przez co nadaje sie raczej do odlewania cisnieniowego lub przy bardzo wydajnej pompie prozniowej
axson f19 - siedmiominutowka, bez problemu mozna ja odpowietrzyc nawet przy sredniej pompie, niestety dosc krucha. mozna dac sobie z tym rade mieszajac ja z np f32 (ciekawe efekty moze dac tez jej polaczenie z f38 ktora jest jeszcze bardziej elastyczna)
rencast 52 - zauwazalnie gestsza od axsonow, nieco gorsza lejnosc, okropny, polprzezroczysty bialy kolorek
smooth cast 305 - swietna lejnosc, bardzo dobre odwzorowanie detali. drozszy od axsonow. odporna na pekniecia. do pewnego stopnia przypomina bardziej plastik niz klasyczna zywice. snieznobialy kolor, dzieki czemu ladnie sie ja barwi.
smooth-on task 8 - kremowozolty kolor, jeszcze wieksza odpornosc niz sc 305. szybka, przez co raczej do odlewania cisnieniowego lub przy bardzo wydajnej pompie prozniowej
Zapisane
Oskar
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 9



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Luty 18, 2008, 02:00:45 »

Jaka żywica będzie najlepsza do odlewów bez pomp ciśnieniowych, odpowietrzania biorąc pod uwagę wasze doświadczenia z tym materiałem? Od razu korzystając z okazji podczepię się z pytaniem odnośnie form - Jaki będzie najlepszy silikon ?

pozdrawiam
Oskar
Zapisane
Saxon
Newbie
*

Pomógł? 1
Wiadomości: 13


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #11 : Luty 18, 2008, 02:27:28 »

Niech Piotr napisze jak się sprawdzają te SmoothCasty Uśmiech A co do silikonu, ja używam gumosilu kupionego na lindleya.
Zapisane
Oskar
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 9



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Luty 18, 2008, 02:59:50 »

Dzięki za odpowiedź, ale możesz napisać jaki konkretnie bo one mają kilka różnych oznaczeń.

Zapisane
Saxon
Newbie
*

Pomógł? 1
Wiadomości: 13


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Luty 18, 2008, 06:11:40 »

Gumosil WW, katalizator F.
Zapisane
Saxon
Newbie
*

Pomógł? 1
Wiadomości: 13


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #14 : Luty 24, 2008, 11:26:06 »

Piotrze, czy możesz napisać jak się odlewa tymi smoothcastami bez odpowietrzania próżniowego? (z zastosowaniem tego Twojego triku z talkiem Mrugnięcie)?
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!