Powrót do serwisu figurki.org Forum Figurki.org

Grudzień 15, 2019, 10:19:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Odlewanie z metalu na zimno.  (Przeczytany 3238 razy)
bogda66
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 19


Zobacz profil Email
« : Czerwiec 04, 2014, 06:21:38 »

Już trochę się bawię w odlewanie i ostatnio zapotrzebowanie zmusiło mnie zająć się tematem odlewania z metalu, ale że odlewanie roztopionym metalem w tym przypadku nie jest możliwe to postanowiłem spróbować metody odlewania na zimno.

Jakie było moje zdziwienie gdy zrobiłem pierwszy próbny odlew, każdy komu pokazałem próbkę twierdził, że to jest prawdziwy metal, aluminium.
Teraz testowałem proszek proszek metalu o różnej gradacji, i im większa gradacja tym odlew wychodzi bardziej rustykalny, podobny coraz bardziej do żeliwa.
Piszę o tym ponieważ niektórym może się przydać taka technika.
Zapisane
bogda66
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 19


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Czerwiec 06, 2014, 09:52:28 »

Żeby nie być gołosłowny to podaję zdjęcie:



Muszę też przyznać że zdjęcie nie oddaje tego, ale przyglądając się na żywo z bliska poza łączeniem nie widać różnicy.
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 09, 2014, 01:12:19 »

Dziękuje za podzielenie się swoimi doświadczeniami.
Rozumiem, że jest to żywica z wypełniaczem proszkowym-metalowym? Jak z wytrzymałością takiego elementu?
Zapisane

bogda66
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 19


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 09, 2014, 04:19:52 »

Tak to jest z wypełniaczem aluminiowym.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość to ciężko jakoś opisać, oczywiście nie jest to jak czyste aluminium ale wytrzymałość może zadziwić nie jednego.
Żeby odłupać nadlewki które przez przydek przykleiły się do powierzni w niepożądanym miejscu musiałem chwilę się manęczyć młotkiem i śrubokrętem, nie były to proste puknięcie żeby odprysło.

Odporność na temperaturę zależy głównie od zastosowanej żywicy, ale w porównaniu z żywicą ma znakomite przewodnictwo cieplne.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!