Powrót do serwisu figurki.org Forum Figurki.org

Grudzień 16, 2019, 10:39:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Metalowe odlewanie  (Przeczytany 5459 razy)
Pryzmek
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 11


Zobacz profil Email
« : Wrzesień 13, 2011, 07:59:29 »

Witam szacowne figurowe grono. Do tej pory jedynie malowałem figurki (liliputy - jak mawia "koncerz"). Ale na starość naszło mnie, żeby samemu polepić wojaków, których nie sposób kupić. Ćwiczę zatem lepienie liliputów (Maciek - dzięki za cierpliwość i czas ). Zacząłem od orków, bo to brzydactwa i nie muszą do końca ludzi przypominać. Ale do rzecz ...
Mam kilka pytań:
- czy silikon 'gumosil ww' nadaje się jako forma dla metalu?
- jeśli nie, to jakiego użyć?
- czy metal wlewany w formę silikonową bez wsparcia ciśnieniem wypełni formę?
Pozdrowienia dla wszystkich figurowców.

PS Jeśli chcecie zobaczyć moje liliputy zapraszam: http://histofigsy.blogspot.com/
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 13, 2011, 11:44:02 »

Czesc, fajne liliputy:

a) Gumosil WW -> Odporność temperaturowa (°C)    ok. 180
b) odpowiedz na -> http://www.silikonypolskie.pl
c) zależy od skomplikowania formy, moim zdaniem będą kłopoty...

A dlaczego chcesz odlewać z metalu?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2011, 11:48:54 wysłane przez Piotr Czyż » Zapisane

Pryzmek
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 11


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 13, 2011, 06:11:22 »

Dzięki...
Metal przyszedł mi do głowy, bo widzę że większość amatorsko lanych "liliputów" to żelastwo. Próbuję co prawda również żywicę (smooth cast 321). Nie mam komory ciśnieniowej, staram się "dopchać" ją w "lodówkowym" zestawie Twojego pomysłu i to za mało. Muszę do środka wprowadzać drucik i mieszać, żeby wyszło jako tako...
Zapisane
Piotr Czyż
Administrator
Hero Member
*****

Pomógł? 32
Wiadomości: 1588



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 13, 2011, 09:04:29 »

No tak, kompresor z lodówki to jednak mało - ja pcham chyba z 4atmosfery do komory z żywicą - a kompresor tylko stosuję do odpowietrzania silikonu.
Spróbuj formę talkiem napylić - wrzucasz talk, nadmiar 'wypukujesz' - pozwala to trochę 'podciągnąć' żywicę.
Moim zdaniem z metalem będzie jeszcze gorzej niż z żywica.
Co do odlewaniu w metalu - poszukaj video -> metal rtv castin. Ja niestety nie ma w tym doświadczenia - kiedyś widziałem fajny tutortial - ale tam był wulkanizator do gumy i odlewanie odśrodkowe.
Zapisane

Pryzmek
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 11


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 14, 2011, 10:01:38 »

Dzięki - zaraz wypróbuję... A tu próbka moich orków odlanych w żywicy i "sprawionych" przez moich synów.
Zapisane
aohna
Newbie
*

Pomógł? 0
Wiadomości: 15


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Marzec 16, 2014, 09:42:57 »

witaj
kiedyś próbowałem odlać figurki metodą grawitacyjną. lałem roztopiony metal ( po pozbyciu się zgaru ) prosto do foremki. Nie pomagało ani pukanie, ani nic. Odlewy były niewyraźne.
Niestety aby uzyskać wierne odwzorowanie należy odlewać na wirówne, tak jak czynią to wszystkie firmy.
Jeśli chcesz to zrobić amatorsko to można odlewać odśrodkowo metodą jubilerską. Musiałbyś skonstruować sobie taką wirówkę aby zobaczyć jak to wychodzi. Jeśli coś się zacznie paprać to zostaniesz z pomysłem, wydatkami i mnóswem zmarnowanego czasu.
Wszystko zależy od tegoa jak bardzo chcesz. Znam gościa, który robi amatorsko sitodruk na kszulkach takiej jakości, że znokautował wszystkie profesjonalne firmy.
Wszystko jest możliwe
pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!