Forum Figurki.org

Modelarstwo redukcyjne => Odlewanie => Wątek zaczęty przez: Pryzmek Wrzesień 13, 2011, 07:59:29



Tytuł: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: Pryzmek Wrzesień 13, 2011, 07:59:29
Witam szacowne figurowe grono. Do tej pory jedynie malowałem figurki (liliputy - jak mawia "koncerz"). Ale na starość naszło mnie, żeby samemu polepić wojaków, których nie sposób kupić. Ćwiczę zatem lepienie liliputów (Maciek - dzięki za cierpliwość i czas :)). Zacząłem od orków, bo to brzydactwa i nie muszą do końca ludzi przypominać. Ale do rzecz ...
Mam kilka pytań:
- czy silikon 'gumosil ww' nadaje się jako forma dla metalu?
- jeśli nie, to jakiego użyć?
- czy metal wlewany w formę silikonową bez wsparcia ciśnieniem wypełni formę?
Pozdrowienia dla wszystkich figurowców.

PS Jeśli chcecie zobaczyć moje liliputy zapraszam: http://histofigsy.blogspot.com/


Tytuł: Odp: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Czyż Wrzesień 13, 2011, 11:44:02
Czesc, fajne liliputy:

a) Gumosil WW -> Odporność temperaturowa (°C)    ok. 180
b) odpowiedz na -> http://www.silikonypolskie.pl
c) zależy od skomplikowania formy, moim zdaniem będą kłopoty...

A dlaczego chcesz odlewać z metalu?


Tytuł: Odp: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: Pryzmek Wrzesień 13, 2011, 06:11:22
Dzięki...
Metal przyszedł mi do głowy, bo widzę że większość amatorsko lanych "liliputów" to żelastwo. Próbuję co prawda również żywicę (smooth cast 321). Nie mam komory ciśnieniowej, staram się "dopchać" ją w "lodówkowym" zestawie Twojego pomysłu i to za mało. Muszę do środka wprowadzać drucik i mieszać, żeby wyszło jako tako...


Tytuł: Odp: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Czyż Wrzesień 13, 2011, 09:04:29
No tak, kompresor z lodówki to jednak mało - ja pcham chyba z 4atmosfery do komory z żywicą - a kompresor tylko stosuję do odpowietrzania silikonu.
Spróbuj formę talkiem napylić - wrzucasz talk, nadmiar 'wypukujesz' - pozwala to trochę 'podciągnąć' żywicę.
Moim zdaniem z metalem będzie jeszcze gorzej niż z żywica.
Co do odlewaniu w metalu - poszukaj video -> metal rtv castin. Ja niestety nie ma w tym doświadczenia - kiedyś widziałem fajny tutortial - ale tam był wulkanizator do gumy i odlewanie odśrodkowe.


Tytuł: Odp: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: Pryzmek Wrzesień 14, 2011, 10:01:38
Dzięki - zaraz wypróbuję... A tu próbka moich orków odlanych w żywicy i "sprawionych" przez moich synów.
(http://i1003.photobucket.com/albums/af160/Pryzmek/na%20figury%20org/th_2011_09_05.jpg) (http://s1003.photobucket.com/albums/af160/Pryzmek/na%20figury%20org/2011_09_05.jpg)


Tytuł: Odp: Metalowe odlewanie
Wiadomość wysłana przez: aohna Marzec 16, 2014, 09:42:57
witaj
kiedyś próbowałem odlać figurki metodą grawitacyjną. lałem roztopiony metal ( po pozbyciu się zgaru ) prosto do foremki. Nie pomagało ani pukanie, ani nic. Odlewy były niewyraźne.
Niestety aby uzyskać wierne odwzorowanie należy odlewać na wirówne, tak jak czynią to wszystkie firmy.
Jeśli chcesz to zrobić amatorsko to można odlewać odśrodkowo metodą jubilerską. Musiałbyś skonstruować sobie taką wirówkę aby zobaczyć jak to wychodzi. Jeśli coś się zacznie paprać to zostaniesz z pomysłem, wydatkami i mnóswem zmarnowanego czasu.
Wszystko zależy od tegoa jak bardzo chcesz. Znam gościa, który robi amatorsko sitodruk na kszulkach takiej jakości, że znokautował wszystkie profesjonalne firmy.
Wszystko jest możliwe
pozdrawiam